Är det nu jag ska ge pengar?

Idag har jag varit i skolan as usual och efter skolan köpte jag lim med Jannis till mitt nya löshår som fanns i paketet! När jag skulle åka hem från stan så tog jag fel tunnelbana och hamnade långt ut åt helvete och blev så arg så att jag nästan började gråta med tanke på att jag skulle träffa en kompis vid namn Felicia, stackars Felicia fick ju fan vänta på mig i evigheter! :( hur som helst, när jag satt på tuben så kom det fram en tiggare och la en såndär lapp på sätet och varje gång är det samma jävla historia ''min dotter har leukemi blablabla'' men den här gången tog jag verkligen tid på mig att analysera pappret och bilden. Vet ni vad? Man såg tydligt att mannen hade redigerat in två barn i bilden på sig själv som antagligen skulle vara hans ''döttrar''.... Man ska vara försiktig när det gäller att skänka pengar för man vet inte vad dem går till ens! Jag menar, hur fan hade tiggaren råd med papper, bläckpatroner, skrivare OCH photoshop om han inte ens har råd att hjälpa sina sjuka barn? Och vaddå pengar till sjukvård? Trodde sjukvård/läkarvård var gratis i Sverige, det är väl det vi betalar skatt för? Jaja, whatever.
Är sjukt glad även fast jag kanske får underkänt i bild, jag menar kolla på mitt hår?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0